Territori i Sostenibilitat determina que cal fer una avaluació d’impacte ambiental ordinària per al projecte de carretera Illes-Sant Marçal

El passat dimarts, dia 17 de febrer, al matí, una cinquantena de persones, membres de la Coordinadora per a la Salvaguarda del Montseny, de l'Skamot Verd (Fac. de Biologia de la UB), del Grup de Suport contra la construcció de la carretera Illes-Sant Marçal, d'Ecologistes en Acció de Catalunya i d'Arran Baix Montseny, amb el suport de SEO/BirdLife i DEPANA es manifestaven davant les portes del Departament de Territori i Sostenibilitat a Barcelona (vegeu fotos dessota d'aquest escrit).

A la mateixa hora es reunia la Ponència Ambiental que havia de decidir si el projecte presentat per l’Ajuntament de Montseny (set mesos després d’haver iniciat les obres de manera il·legal), podia ser admès pel tràmit d’Avaluació  simplificada, o bé s’havia de sotmetre a tot el procés que implica una Avaluació d’Impacte Ambiental ordinària.

Representants de les entitats concentrades a les portes del Departament de T i S, van lliurar un manifest a la presidenta de la Ponència Assumpta Farran (Directora General de Qualitat Ambiental) i a Marta Subirà (Directora General d’Avaluació Ambiental), moments abans que la resolució adoptada per la Ponència Ambiental es fes pública. En el manifest lliurat (que adjuntem a aquest escrit) es demanava en síntesi: