Skip to main content

blogs dels membres de la Coordinadora

Assemblea Oberta: Decidim sobre la Carretera Illes-Sant Marçal

Benvolgudes i benvolguts companys,

Tal i com anunciàvem en l'anterior correu-e del passat dia 15, passem a l'ofensiva en relació a l'assumpte de la carretera. Aquesta tarda ens hem reunit amb el Síndic de greuges que ens dóna suport total en les nostres reivindicacions i pressionarà sobre el Govern per evitar que tiri endavant l'execució del projecte. Per la nostra banda, a més d'estudiar la possibilitat de presentar un recurs contenciós administratiu contra aquest acord de la Ponència Ambiental (tema que tindrem clar el proper divendres), creiem que torna a ser el moment de treure el problema al carrer. Tot i que aquest acord encara no està signat pels capitostos (i que, per tant, no és executiu), també és cert que poden fer-lo en qualsevol moment. Això posaria en marxa la possible execució del projecte de l'Ajuntament, encara que amb condicionants previs.

Atès que anem a contra-rellotge, us convoquem a una assemblea urgent* que celebrarem el*dimarts dia 27 de desembre a les 19:30h a La Clau de Sant Celoni* (c/ Alguersuari, 16), on podrem veure i per tal de discutir totes les iniciatives possibles. Conscients de que som en període de festes familiars (cosa que han tingut molt en compte els redactors de la Declaració Ambiental), us demanem però un esforç especial per tal de poder preparar la resposta adequada a la situació. Us hi esperem, no podem fallar ara!

Rebeu una forta abraçada

En resposta als arguments dels germans Garcia de Castro - Messeguer

Els Garcia de Castro Messeguer han escrit en un grup de Facebook, contra les tesis de la CSM en la campanya del Turó de l'Home:

https://www.facebook.com/groups/214127048614510/permalink/1310292255664645/

Els he respost, a títol personal, això:

Aquí teniu un document amb els arguments de la CSM quan el projecte encara no s'havia donat a conèixer públicament (no es va fer fins que la CSM ho va destapar): http://www.salvaguardamontseny.cat/drupal/contingut/diputaci%C3%B3-i-generalitat-es-posen-d%E2%80%99acord-construir-al-tur%C3%B3-de-l%E2%80%99home-1713-msm-en-contra-de
Miraré de trobar algun altre document complementari, tot i que aviat es publicaran les al·legacions de la CSM, a on hi haurà un recopilatori de les raons contra aquest projecte.

Però no em vull estar d'apuntar:

 

Els objectius "poc diàfans" d'en Martí Boada

Fa no gaire en Martí Boada va escriure en un article a on es posicionava a favor de l'obertura d'una carretera a la capçalera de la Tordera que enllaçaria dos hotels, trinxant de pas una de les zones que a dia d'avui te la màxima protecció dins el Parc Natural del Montseny, i donant accés, ja posats, al que avui és una masia que l'alcalde-promotor de l'obra va declarar recentment com a equipament hoteler.

A l'article, en Boada, per variar, no donava cap argument a favor de l'asfaltatge, per fer front, per exemple, a tot l'impacte ecològic que aquesta infraestructura produiria en aquesta vall al cor del Montseny, i que els mateixos informes dels tècnics del parc natural detallen. Però, a més a més de les vaguetats en les que es perdia, i ens feia perdre, a
l'article, el que si que feia és insinuar que darrera de l'oposició de la Coordinadora per la Salvaguarda pel Montseny hi ha "objectius poc diàfans"...

Tour contra l'asfalt

La comprensió de l'Ajuntament de Cardedeu amb les obres del gasoducte que trinxa part del seu terme municipal.

Posted in

Al Butlletí municipal de Millora Urbana parlen del gasoducte que està trinxant el Baix Montseny, entre altres, d'aquesta manera:

"• CONSTRUCCIÓ DEL GASODUCTE MARTORELL-FIGUERES

Descripció:  Les obres del gasoducte Martorell-Figueres arriben a Cardedeu, una nova infraestructura que creuarà 1.800 metres de terme municipal per la part nord. En concret, vindrà de les Franqueses i travessarà la Coma i el Rieral fins a Sant Antoni de Vilamajor.
El gasoducte és el primer tram d'un projecte més ampli que preveu la interconnexió dels gasoductes de transport provinents de Bilbao i València amb França. Aquest primer tram té un traçat de 165 km amb una canonada de gairebé un metre de diàmetre que transportarà gas a una pressió de 80 bar i que té una servitud permanent de pas de 4m d'amplada. Els responsables d’Enagas han explicat a l’Ajuntament que malgrat que no es faci la connexió amb França, el tram fet servirà per millorar la distribució en ramals dins el nostre territori."

Em sembla curiosa la condescendència municipal amb una obra faraònica, que costa una calerada (que retallen de sanitat, edució, etc.) i que només servira per "millorar la distribució en ramals dins el nostre territori", quan les mides, l'impacte ambiental i els costos tindrien una justificació polèmica, fins i tot si l'obra servís pel que es va planificar, l'interconnexió francesa, que França ha rebutjat.

És encomiable la "solidaritat" entre les administracions... els malversadors d'aquí simpatitzen amb els d'allà ;-)

Les emissions de CO2 i el model econòmic: el fracàs dels pedaços "reformistes"

He rebut un missatge d'un amic, sobre el que voldria fer un comentari. Aquest és el missatge, gràfic inclòs:

En un recent article publicat al Nature (5 de desembre del 201emissions globals de CO2 i factor d'emissió1) s'explica com hi ha hagut un ràpid creixement de les emissions de CO2 aquest 2010 després de la crisi global del 2008-2009. Tant és així que s'ha recuperat per complet el ritme brutal de creixement d'emissions que es duia des de mitjans del 2000.

També cal advertir com el factor d'emissió s'està desaccelerant a mesura que passen els anys. Això vol dir que cada cop costa més augmentar l'eficiència de l'economia i generar riquesa sense contaminar tant amb CO2 (fixeu-vos amb les ratlles vermelles que he dibuixat, que ressegueixen la tendència del factor d'emissió durant uns anys, com cada com s'inclinen menys).

La sensació que tot això dóna és que només una megacrisi energètica podrà aturar l'orgia d'emissions, perquè no n'hi ha prou amb les crisis que fins ara hi ha hagut, i encara menys amb els protocols de reducció mundials acordats.

El cènit del petroli i el canvi climàtic, una relació complexa...

Arrel del l'acte que vam co-organitzar conjuntament amb Skamot Verd el dimecres passat, l'Antonio Turiel ha escrit al seu blog un article sobre la complexitat de la relació entre el canvi climàtic i el cenit del petroli, així com sobre la importància de no descuidar aquest segon tema, que pot semblar menor front a les conseqüències socials del primer. El podeu llegir aquí:

http://crashoil.blogspot.com/2011/10/quememos-la-tierra.html

Nou POUM a Riells?

Arrel de la iniciativa de per obrir una web amb propostes per fer un nou POUM per Riells i Viabrea, vaig escriure aquesta reflexió que volia compartir també aquí:

Sembla com que els POUMs siguin "obligatoris" :-) Jo crec que la política de creixement constant (o infinit, o esbojarrat) que s'ha fet durtant els darrers anys, sota el paraigües del que es coneix com a "bombolla immobiliària", i que en definitiva és una gran obra de teatre a on la corrupció, l'especulació (de tothom, els taurons de sempre, en grans quantitats, i la gent d'a peu, que pretenia "enriquir-se" comprant totxos) hi han tingut papers protagonistes...

Contingut sindicat